Iné služby > Marketing
Komplexný prieskum trhu / Profil trhu
Pri plánovaní vstupu na trh a hľadaní vhodných partnerov, odberateľov, distributérov čí dodávateľov je potrebne dôkladné poznať situáciu na danom trhu. Môžeme vypracovať komplexnú štúdiu, ktorá Vám poskytne prehľad o štruktúre priemyslu, jeho vývoji a kľúčových faktoroch, ktoré majú vplyv na jeho vývoj. Zanalyzujeme konkurenčnú situáciu a zhodnotíme kľúčových hráčov na trhu, ich stratégie, investície a úroveň inovácii. Pomôžeme Vám odhaliť riziká i príležitosti na danom trhu, nájsť najvhodnejších potenciálnych zákazníkov čí obchodných partnerov.
Zhodnotenie trhu a produktu / Feasiblity study
Vývoj nového produktu či zámer predávať existujúce produkty na nových trhoch, to sú momenty vhodné na vykonanie štúdii zhodnotenia trhu. Spojenie nášho sekundárneho výskumu a anonymných interview s expertmi prispieva k presnému pochopeniu objemu trhu, segmentácie trhu, trhovej penetrácie a neobslúžených trhových štrbín. Medzi ďalšie skúmané oblasti patrí charakteristika kľúčových hráčov, cenová senzitivita trhu a kľúčoví nositelia rozhodnutí v konkurenčných firmách. Po štúdií získa klient jasnejšiu predstavu o trhu, na ktorý by chcel vstúpiť a informácie odhalené štúdiou môžu viest k revízii pôvodných plánov na spustenie predaja produktov.
V rámci štúdie uskutočniteľnosti (Feasiblity study) môžeme okrem trhovej analýzy zhodnotiť aj kľúčové technické, organizačné, ako aj finančné záležitosti súvisiace s vaším projektom.
Pokiaľ chcete vstúpiť do novej oblasti podnikania, môžeme tiež zrealizovať štúdiu príležitosti, (opportunity study), ktorá sa sústredí najmä na obchodné príležitosti prameniace z neobslúžených trhových štrbín či rastového potenciálu segmentov a odvetvi.
Odvetvové a sektorové analýzy
Tieto typy štúdii umožňujú získať hlbšiu znalosť situácie v konkrétnom sektore či odvetví a ich budúcom vývoji. V štúdiách popisujeme štruktúru, úlohu a postavenie sektora, analyzujeme jeho doterajší vývoj a naznačujeme prognózy do budúcnosti. S využitím nástrojov odvetvovej a konkurenčnej analýzy zhodnotíme vplyv jednotlivých konkurenčných síl. Ďalej identifikujeme a zhodnotíme kľúčových hráčov, ich konkurenčnú pozíciu, stratégie, produktové portfólio a finančné výsledky.
Analýza trendov v odvetví
Rozhodovanie o štruktúre produktového portfólia často závisí od poznania trendov v odvetví a prognóz dopytu vybraných typov zákazníkov (odberateľov). Tyká sa to najmä firiem ponúkajúcich technologicky náročné produkty a zvlášť firiem, ktoré poskytujú služby iným podnikom. Môžeme uskutočniť rozhovory s expertmi v odvetví, ako sú napríklad ľudia z profesijných združení, univerzít, odborníci z firiem existujúcich čí potencionálnych zákazníkov (nositelia rozhodnutí o nákupe) alebo z konkurenčných firiem. Zber údajov na analýzu môžeme urobiť pomocou obchodných interview, skupinových rozhovorov, pripadne metódou delphi.