Iné služby > Marketing
Prieskum potrieb a preferencii zákazníkov
Pri úvahách o rozšírení produktového mixu o nové alebo inovované výrobky či služby alebo pri zmene orientácie na nové typy spotrebiteľov či odberateľov je potrebné poznať ich potreby, preferencie, očakávania a požiadavky na dodávateľa. Pre firmy pôsobiace na B2B trhoch, môžeme prostredníctvom rozhovorov s kľúčovými osobami tvoriacimi centrum nákupu zákazníka tiež zistiť zvyklosti a špecifiká nákupného procesu zákazníka a identifikovať jednotlivcov, ktorí majú na starosti nákup, kto schvaľuje vyber dodávateľa, kto rozhoduje o nákupe.
Analýza dôvodov straty zákazníkov
Interview so stratenými zákazníkmi môže vyjasniť prečo sa rozhodli nenakupovať Vaše výrobky a služby. Takéto štúdie zvyčajne umožňujú identifikovať kľúčových nositeľov rozhodnutí a dôležitosť rôznych faktorov, ktoré sa pri rozhodnutí brali do úvahy.
Meranie spokojnosti a lojality zákazníkov
Úprimné zhodnotenie zo strany existujúcich zákazníkov (odberateľov) môže pomôcť určiť často skryté aspekty zákazníckej spokojnosti. Klienti často objavujú svoje silné a slabé stránky, a v ktorých oblastiach sa im najviac oplatí viac investovať. Ďalšími oblasťami, ktoré možno skúmať v rámci tohto typu štúdii je odhalenie faktorov lojality čí zhodnotenie zákazníkmi vnímaného image firmy a jeho porovnanie s konkurentmi.